Varukorg

Notera att de angivna priserna är Nutricias listpriser, debitering sker enligt eventuellt avtal. 

Du kan se upphandlade produkter i din region här

 

 

Returhantering

 

Reklamationer till Nutricia

  • Kunden skall alltid kontrollera leveransens innehåll gentemot följesedeln. Reklamationsärende skall rapporteras senast 5 veckodagar efter att kund har mottagit leverans.
  • Alla reklamationsärenden skall anmälas till Nutricias Kundtjänst via mail på order.amnse@danone.com eller telefon 08-24 15 30 (knappval 1). Kundtjänst beslutar om reklamationsärendet godkänns. Kundtjänst skapar ett returunderlag samt eventuella fraktdokument som krävs för en retur till Nutricia.
  • Vid godkänd retur skall reklamationsformuläret fyllas i och returneras till Nutricias Kundtjänst på order.amnse@danone.com. Reklamationsformuläret kan erhållas från Nutricias Kundtjänst eller laddas ner här…

  • Vid saknad av kolli eller synlig skada på sändningen skall detta noteras på transportörens dokument i samband med leverans.

 

Felbeställt (returkod 01)
Kund kontaktar Nutricias Kundtjänst inom 5 veckodagar från leveransdatum. Kunden ansvarar för att returpacka varorna enligt instruktioner från Nutricia och kunden står för returtransporten. Är returen inte i säljbart skick vid ankomst till Nutricia kommer returen att avslås.

Felleverans (returkod 02)
Beskrivning av orsak till reklamation lämnas via mail till kundservice. Kundservice återkommer till kunden efter dialog med leverantören.

Transportskada (returkod 03)
Synlig skada på leveransens ytteremballage skall omgående meddelas till Nutricias Kundtjänst och ska rapporteras inom 5 veckodagar. För att Nutricia ska godkänna en kredit krävs att skadan är noterad av mottagaren, på transportörens fraktdokument samt att en bild på skadan skickas till Nutricias Kundtjänst. Kundtjänst gör en bedömning om de transportskadade varorna skall skickas i retur eller destrueras på plats. Vid retur tillhandahåller Kundtjänst information gällande returhanteringen.

Kvalitetsreklamation (returkod 04)
Innehållet i produkten avviker från det normala och/eller informationen på produktens etikett är missvisande. Beskrivning av orsak till kvalitetsreklamationen lämnas via telefon eller mail till Kundtjänst. Kundtjänst återkommer till kunden efter dialog med Nutricias kvalitetsavdelning.

Kontaktuppgifter Nutricias Kundservice

Tel: 08-24 15 30
E-mail: order.amnse@danone.com

Search engine powered by ElasticSuite
Nutricias produkter är livsmedel för speciella medicinska ändamål och skall användas under inrådan av dietist eller läkare.

Vi använder nödvändiga cookies för att ge bästa användarupplevelse t ex navigering och access till säkra delar av hemsidan. För att använda vår hemsida godkänner du vår hantering av cookies i överenskommelse med personuppgiftpolicy. Läs mer, personuppgiftspolicy och cookieinformation.

Till toppen
Powered by Fast White Cat